tiistai 7. helmikuuta 2012

Unista...

Vaikka en pahemmin uskokaan uniin, kuitenkin ajattelin kertoa teille tästä eräästä unesta, jota olen nähnyt kesälomasta lähtien aina silloin tällöin.

Uni alkaa aina samalla lailla, että olen kirkossa ja siellä on paaaaaaaaaaaljon ihmisiä. Tiedän, että olen häissä ja tiedän myös, että ne ovat jonun ystäväni. Olen selvästi, jonkinsortin apulainen (Made of honor, ehkäpä), koska näytän ihmisille istumapaikkoja ja asettelen kukkia. Tähän asti siis ihan mukava uni. Jossain vaiheessa mun pitää alkaa etsiä sulhasta joka on hukassa. Ja joka kerta se sama ruljanssi käydään läpi: ensin kierrän kirkon ympäri, sitten hautuumaalla ja lopuksi selitän jollekkin kiinalaiselle taksikuskille, joka ei osaa suomea eikä englantia, että sulhanen on hukassa. Unesta tekee kamalan se, että tiedän naimisiin menossa olevan henkilön pettyvän pahasti, jos en löydä sulhasta. En halua pilata häitä ja yritän kaikkeni. En kuitenkaan koskaan löydä sulhasta ja se jättää huonon olon, mikä jatkuu vielä sittenkin, kun olen jo tajunnut, että se oli vain unta.

Yleensä en tiedä kenen häissä olen saati sitten kuka sulhanen on. Joskus näen joitain tuttuja ihmisiä yleisössä, mutten muista keitä he ovat. Ainoastaan kerran näin tämän unen, ja naimisiin oli menossa Chichiri ja kadonnut sulhanen oli joku Sammy. Ja kaiken kukkuraksi, minä tiesin tasan tarkkaan minkä näköinen Sammy oli, ja voin edelleen kuvailla hänet, vaikka en ole koskaan edes tavannut koko tyyppiä.

Kokonaisuudessaan uni on hirveän ahdistava. Olen myös kirjoittanut erään runon, joka hieman sivuaa tätä untani. Se löytyy täältä!

No jaa, ajattelin kertoa tästä teille, jos joku innostuu tulkitsemaan tätä mulle :) Oishan se kiva tietää, mitä mikäkin merkitsee ja miksi ihmeessä olen nähnyt tämän unen säännöllisen epäsäännöllisesti jo monta kertaa.

2 kommenttia:

  1. Mulla tuli vaan sellaisia fiiliksia kuin ikävä kenen ikävä en osaa sanoa yhtään. Toinen mikä tuli mieleen oli, että olet ihminen joka haluat auttaaa ystäviäsi ja ehkä joku ystäväsi tarvitsee apuasi. Ei ehkä nyt, mutta jossain vaiheessa.

    Meillä on myös unikirja itse sinä tiedät parhaiten mitä unesi kertoo. :) Kadottamisesta sanotaan, että "jos kadotat jonkun henkilön, tulet lähitulevaiisuudessa tapaamaan puolisosi. Unesi voidaan selitää niinkin, että tapaan ensirakkautesi.

    Ristiriitaisena etsiä tarkoittaa "jonkun henkilön etsiminen taas tietää, että tulet olemaan odottamattasi yksin."

    Häistä se taas sanoo sinun uneesi liittyen:"Kokiessasi olevasi itse hääpaikalla läsnä elättelet toiveita elämäsi suunnan muutoksista."

    VastaaPoista
  2. vautsi, aika syvällistä :) kiitoksia kovasti, vielä en (toivon mukaan) ole tavannut puolisoani :DDDD täytyypä vähän katsoa mihin seuraavaksi joudun :DD

    VastaaPoista