torstai 12. tammikuuta 2012

Elämän epämukavuuksia...

Varoitus etukäteen: luvassa valitusta oikeen tosi paljon...

Joululoma oli kyllä muuten kiva, mutta kun oli toi Tapaninpäivän myrskyn aiheuttama 60 tunnin sähkökatko, tuntuu, ettei lomaa ois ollukkaan. Höh, alennusmyynnitkin jäi aikalailla välistä, ois ollu mukava käydä tutkimassa mitä olis mahtanut löytyä eri kaupoista :)

No, tämä päivä oli jokseenkin inha... Aamulla kävelin normaalisti kouluun Espoon keskuksen juna-asemalta ja sitten, viuh ja olin persiilläni maassa... Kiva mustelma mahtaa tulla... Iltapäivällä olin sitten taas kävelemässä tällä kertaa juna-asemalle koulusta ja pyllähin matkan aikana kolme kertaa... Ja juuri kun olin saanut takamukseni kuivaksi ja odotellut, että juna lähtisi liikkeelle, tuli kuulutus: "Juna ei pääse liikkeelle teknisten ongelmien vuoksi. Pahoittelemme. Raiteelta 2 lähtee toinen juna Kirkkonummelle." No ei siinä mitään, mutta kun astuin junasta ulos (en oikein tiedä mitä tapahtui), mutta yhtäkkiä röhnötin maassa mahallani ja puhelin ja lompakko oli lentäny ties kuinka kauas. Luojan kiitos, yks ainoa ihminen jäi auttamaan mua ylös ja keräs mun tavarat maasta... Se oli mukavasti tehty.

Ja sitten iloisia asioita: Mulla on nyt menossa sellanen migreenilääketutkimus, missä mulla on hirveen tarkat ohjeet, mitä pitää tehdä ja millon. Se on sen takii ilonen juttu, et jos se lääke auttaa, voisin alkaa käyttää sitä migreenikohtauksieni hoitoon, eikä tarttis enää kärsiä niin hirveästi. Mun junaliput korvataan, kun mun pitää käydä Helsingissä lääkärissä välitarkastuksilla, mistä tuli mieleen eräs epäkohta, joka kiehuttaa mua aivan hirveästi. Ostin opiskelijalipun Siuntiosta Helsinkiin ja se maksoi 3,90. Siis aivan kohtuullinen hinta. MUTTA kun ostin opiskelijalipun Helsingistä Espooseen, se maksoi 4,50, koska "tälle välille ei saa opiskelija-alennusta." Eli siis, jos tulen Helsingistä tulee halvemmaksi ostaa opiskelijalippu Kirkkonummelle, vaikka jäisin Espoossa pois... Hyvä VR!

Ai niin, vielä se: Kuka on kattonu Putousta? Kuka on paras sketsihahmo? Mä tykkään tosi paljon Usko Eevertti Luttisesta, Varamiehestä ja Leena Hefner o.s. Herppeenluoma ja Jani-Petteri :D Veikkaan, että finaalissa on taas Aku :)

Usko Eevertti Luttinen
Varamies
Ja eipä muuta, heei heei!



Leena Hefner os. Herppeenluoma

Jani-Petteri

2 kommenttia:

  1. Mäkin tykkään noista sketsihahmoista, mitkä oot tohon laittanut. Tosin tykkäsin myös Kristan hahmosta, se vaan oli jotenki koominen sen roikkuvan mahan kanssa... ;D emt... saa nähdä, mitä kaikkia puolia näistä hahmoista vielä paljastuu...

    Ja onks sul pahaki migreeni? En muista, jos oot joskus kertonutkin... Itellänikin on ja vielä aurallinen, mutta se nyt ei haittaa mun arkielämää ku niit kohtauksii tulee ani harvoin. Mut mul on lääkkeet. Ainoo vaan, et ne menee vanhoiks yleensä jo ennen ku ehdin käyttää niitä ku saan kohtauksia harvoin - voi olla monia vuosia välissä kun saan yhden ja kun tulee toinen... Että toisaalta se on hyvä juttu kyllä ihan oikeasti, koska se päänsärky ei oo miellyttävä... Mut lääkkeet nyt vaan on aika kalliita ja menee rahat hukkaan ku ne vanhenee ja sit ei ookaan voimassa olevia lääkkeitä ku se kohtaus tulee ja joutuu kärsii päänsärystä... ;s Ja sit ostetaan uudet lääkkeet uuden kohtauksen varalta mut nekin yleensä ehtii sit menee jo vanhoiks... :/

    VastaaPoista
  2. Mulla ei oo mitään tommosta täsmälääkitystä, otan särkylääkkeitä sillon kun kohtaus on päällä. Hyvä juttu se musta on, että sulla on noita kohtauksia harvoin, ko mulla niitä saattaa olla joskus jopa kerran viikossa... Mulla ei oo mitään esioireita se särky vaan alkaa ja sitte siihen ei auta muu ko pari buranaa ja nukkumaan pimeeseen huoneeseen. Joskus kohtaus saattaa kestää kolme-neljä päivää ja sillon kerkee jo unohtaa mimmosta on elää ilman särkyä. Yleensä sillon, kun on se kaikista pahin kohtaus päällä, se ei mee ohi ennen kun oksennan pari kertaa. Sitte makoilen vähän aikaa, ja särky loppuu. Mut yleensä sillon haluaisin koko ajan vain kuolla pois ja mietin kaikkia kivoja tapoja ottaa iteltäni henki pois... :) emmä sitä tosissani tee, mut jotenki se tuntuu, et se helpottaa oloa.

    VastaaPoista